Lite om årsmöte och grovsopor

Den sjunde augusti var väderleksutsikterna inte de bästa. Så istället för att bara ta med ordförandeklubban, dagordning, etc, fick även regnjackan hänga med till vänthuset. Men det dryga tjugotalet medlemmar som kom, klarade sig rätt bra eftersom mötet rullade på och det var bara de sista minuterna det kom lite regn.

Vi avhandlade sedvanliga årsmötesfrågor snabbt och effektivt, vilket gav lite tid för diskussioner om att vi bör skicka in synpunkter på Regionens nya remiss om framtidens sjötrafik. Styrelsens förslag på svar godkändes med några smärre justeringar. Nedan finns det slutgiltiga svaret vi skickar in till Regionen och Trafikantföreningen.

Klicka på brevet för bättre läsbarhet

Vi diskuterade även lite om plats för skottkärror, stövlar, etc. som styrelsen fick i uppdrag att undersöka till nästa år. Vi i styrelsen tackar för fortsatt förtroende och hälsar vår nye suppleant, Björn Varnestig välkommen. Protokollet kommer upp under ”dokument” här på sidan när det blivit formellt justerat och klart.

Grovsopsfestivalen

Helgen efter var det dags för sensommarens stora begivenhet. Lite sent inpå fick vi informationen om att färjan skulle lägga till vid berget, som i våras, istället för vid bryggan. Tack alla som uppmärksammade detta. Färjan kom ovanligt tidigt och redan tjugo i tio kunde vi börja gå ombord. Redan halv elva var högarna i princip borta och efter det var det bara enstaka som kom och kunde lämna sina sopor i lugn och ro.

Sen var det ju någon som missat att färjan inte tar emot däck och glömde ta med dem hem. För inte kan det väl vara så att hen räknat med att någon annan skulle göra det??? Du som glömde är hjärtligt välkommen att ta hand om andras skräp nästa gång.

Nu har lugnet åter lagt sig över ön. Dags för hösttidtabeller:

Waxholmsbolaget hittar du genom att klicka här. Har fått info om en miss, tur 1418 med Draken, må-to. ska förbeställas, tydligen strul i appen också. Menmen, det är påtalat och hoppas det fixas.

Möja Båttaxi hittar du genom att klicka här. Där ligger dock fortfarande sommaturlistan kvar överst då den gäller några dagar till.

En hel del regn denna vecka, men även efter en regnig dag kan det komma en ljuvlig kväll.

/ Håkan