Årsmöte klart, arbetsdag vid bryggan 17 augusti

Årsmötet flöt på enligt plan, verksamhetsberättelsen ligger upplagd under ”Dokument” och får sällskap av protokollet så snart det är justerat och klart. Vår trogne bryggfogde Lars-Erik vill, med ålderns rätt, trappa ned och avtackades. Han har genom åren gjort ett fantastiskt arbete med att sköta om bryggområdet med snöskottning, sandning, gräsklippning, städning, lagande och annat allmänt fixande. Vi är är tacksamma att han kommer ledsaga Mats A, som tar över ansvaret som ”Nånannan”, d.v.s. bryggfogden som ser och gör saker utan att vi tänker på det.

Boka upp lördagen 17 aug, kl. 10:00 – 15:00

(eller tills arbetet är klart) för en trevlig dag vid bryggan.

Vi tog beslut om en gemensam arbetsdag den 17 augusti, då vänthuset ska målas, gästbryggan få lite mer plankor, rönnen ska klippas, skärmtaket ska bytas och lite annat smått och gott. Finns jobb för alla! Diverse arbetsmaterial kommer finnas på plats, men ta gärna med en färgskrapa, pensel, hammare eller annat användbart.

Då vi tänkt tillhandahålla lättare förtäring, i form av korv, är vi tacksamma om ni anmäler att ni kommer. Anmälan kan göras antingen här, via kontaktsidan eller i evenemanget på Södra Stavsuddas facebooksida. Är vädret otjänligt återkommer vi med nytt datum.

Är det nå´n mer än jag som tycker att blomlådan är otroligt fin i år (igen..)? Tack Kay!

Med tack för förnyat förtroende!

Håkan